onsdag 11 april 2012

Something stolen.





Som jag skrev förut så rånade jag praktiskt mammas gamla garderob. En av favoriterna jag hittade var den här västen som jag tror är från Kina. Det är något med den som är sådär speciellt, jag absolut älskar den. Den är så fulsnygg att jag aldrig vill ta av mig den, och den har en så personlig twist typ. Fast jag är lite kluven, kan inte bestämma mig för om jag passar i den eller inte. För något säger mig att jag ser ut som en thailändsk elefantskötare när jag har den på mig. Det är antingen det det ser ut som, eller precis den sköna boho-looken som jag vill åt. Tror att den är lite bättre när jag har jeansjackan under, det tar liksom bort thaikänslan något. Kanske är till sådana här kläder man borde vara ljushyad och blond, jag tänker mig att någon med en Daphne Groeneveld-look hade varit perfekt.  Jag får nog peta lite till med detta för att få den att se så perfekt rustik ut som jag vill ha den.
När jag rotade omkring bland alla gamla 70-80-talskläder slog det mig hur glad jag var över att ha beställt woodstock-glasögonen från Nastygal. De kommer att bli så sjukt perfekt till några av sakerna jag hittade. Jag bara längtar tills allting kommer.
Det smärtar lite att behöva ta dessa bilderna med mobilen, men till skillnad från alla på lookbook så har jag ingen personlig fotograf. Eller ens ett kamerastativ. Och webbkameran gjorde inte västen någon rättvisa alls heller. Man får jobba med vad man har helt enkelt. Vilket just nu inte är så mycket. Men jag räknar med att få mycket användning för den här västen iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar