söndag 10 juni 2012

"And be still. Now move like this"










God kväll allihopa. Tänkte lägga lite mysiga bilder från min helg, inte i kronologisk ordning och ja, jag måste ha alla tusen bilder i samma inlägg, ska jag dela upp det så måste jag tänka, och det orkar jag inte. 
1. Peter gav mig såhär fina rosor idag, höll på att svimma så fin han var i kavaj, stort leende och höll i dem. Han är verkligen bäst. ❤ Nu står dem på mitt (evigt röriga) skrivbord och är vackra, blir så glad när jag ser det!
2. Fick min något försenade julklapp av Aydan i lördags, kan inte fatta att hon hade kommit ihåg att just den berlocken var min favorit. Den kommer användas flitigt på halsbandet, känner jag.
3. Detta hade kunnat vara en "dagens outfit" men, men. Köpte lite fina neonrosa underkläder, totalt onödigt egentligen, men tycker att det är lite gulligt. Dessutom lyckades jag göra ett till sådant där konstigt köp av linne som inte håller sig uppe utan ramlar ner under brösten. Så om bh:n ändå ska synas kan den lika gärna göra det ordentligt.
4 & 5. Tog mig samman och köpte nytt läppstift, har haft det vänstra från E.L.F (i färgen Voodo) ganska länge och älskat färgen men hatat hur den sitter på läpparna. Det blir liksom torrt och kornigt och det gillar jag inte alls. Så köpte ett nytt från Mac (färgen heter Brick-o-la) i ungefär samma färg, lite mörkare, lite finare.
6. Två andra favoritläppstift, från Elizabeth Arden, det rosa är också ett sådant jag "bytt upp mig" till efter att ha hittat en färg jag gillat från någon annanstans. Tycker att det är lite smart, har inte alltid lust att lägga massa pengar på sminkfärger jag inte är säker på att jag tycker om, och så köper jag hellre samma färg i ett dyrare märke när jag hittat ett jag gillar.
7. Var på middag hos Alicia i fredags, äntligen är hon hemma från USA! Tror att hon fotade, men själv har jag inga andra bilder förutom en trött egobild. Middagen var verkligen hur fin som helst, minihamburgare som Lena gjort själv, och till efterrätt blev det choklad fon due med jordgubbar, annanas och marshmallows och annat gosigt. Det är inte sommar om inte Alicia är med, så nu äntligen känns det som det ska!
8. Spetsarnas traditionella fredagsfika blev så himla fint förra veckan, lånade bilden från Livia och det var hon som bakade tårtan på bilden. ❤
9. ARG. Trodde att spotify sedan länge tagit bort tidsgränsen, vilka jävlar. Får ta och investera i Premium nu, kan inte snylta på syrrans längre eftersom hon börjat använda det mer och mer. Sur överraskning där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar