tisdag 15 maj 2012

Förändring



Det här kommer nog att bli det mest gnälliga inlägg jag någonsin gjort, och kommer att tillåta mig själv att göra. Håll andan medan jag talar ut om mina förfärligt horribla i-landsproblem.

Jag tror att jag har hittat roten i min -i ärlighetens namn- hysteriska shoppingsug som jag haft på senaste. i grund och botten är det förändring jag vill ha. Jag måste ändra någonting nu, för nu har jag sett ut likadant i hela mitt liv. Då jag är i enormt behov av att klippa mig så har jag funderat på vad jag egentligen kan göra med mitt långa men ack så slitna hår. Allra helst skulle jag vilja färga det. Ljuslila hade varit perfekt. Men det lär väl inte gå för
A) Mitt hår är redan slitet
B) Mitt hår går inte att bleka tillräckligt för att få det så ljust
C) Det skulle aldrig passa till min hudton
D) Säkerligen skulle jag tröttna på det också
Rött då? Jag vet inte. Någonting måste jag göra, och egentligen känns det inte som att det spelar någon roll om det blir fint eller fult. Dip dye är sedan (väldigt) länge struket ur min lista över saker som är nytt och fint. Det ska bara se annorlunda ut. Jag kanske klipper av alltihop. Hårfärg, tatuering, piercing, vad som helst. Något som syns. Tatuering är också något jag längtar efter. Det är väl inget man impulsgör, och säkert måste man ha en långdragen och djup snyfthistoria bakom också. Det slog mig idag när jag läste "Would you rather"-frågor, att jag egentligen kan färga hela mig lila (What would you rather do, EITHER be cruel and unfair to everyone OR have your skin turn a bright shade of purple?), det skulle ju iallafall synas. Det skulle vara nytt.
Jag har nog egentligen bara tröttnat på alla rutiner i mitt liv, där alla dagar ser likadana ut och ingenting händer någonsin. Så känns det iallafall. Kanske borde resa bort? Jag gör nog det. Till någonstans varmt.
Alla mina favoritsommarkläder som hänger uppradade på dörren i mitt rum, och gör mig påmind om att jag inte kan använda till exempel mina älskade egenblekta och nitade shorts än. Så kanske räcker det om solen börjar skina och vinden slutar blåsa. Jag känner mig så svensk, haha.
Får väl ta tag i alltihop och försöka göra någonting för att få utlopp för min överskottsenergi. Någonstans måste jag ju lägga den. Men först ska jag ta mig en rejäl shoppingrunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar