lördag 5 januari 2013

Jullov




Nu är julen slut, nyår slut, lovet snart slut. Jag har nog haft det mysigaste jullovet på länge. Peter kom upp till mig 22:e, så vi firade jul tillsammans och bakade och såg på film, var på liseberg och allt det där som jullov är till för. Sedan åkte vi till Moskva och bodde nästan en vecka hos hans familj. Det var världens mysigaste, i en stor stuga med stor familj och stora middagar. Och en liten bebis. Inte våran dock. Som tur är. Vi gick på cirkus, träffade ryska tomten, såg röda torget (men bara på håll), fönstershoppade alla märkeskläder som var fyra gånger dyrare där än vilket annat land som helst, gymmade, och åt kaviar. Och så lärde jag mig nästan alla ryska bokstäver. 
Ända tills tredje januari fick jag ha honom nästan helt för mig själv, och så många dagar har vi aldrig setts på raken. Jag tog inte så mycket bilder, egentligen för att jag inte hade med mig någon kamera. Men det blev mysigare så, tycker jag. 
Igår var jag hemma hos Olivia och åt middag, hade saknat henne allt för mycket, och vi hade jättemysigt. Matilda kunde inte komma, jag tror att Oskar har ätit upp henne. Saknar dig verkligen, Tildis, om du läser det här!
Just nu försöker jag skriva klart mina skoluppgifter (fyra stycken) som jag släpat efter med i en evighet. Det är himla skönt att prokrastinera, men det lönar sig inte i längden. Verkligen inte. Blev lovad en liten bonus om jag blev klar på Söndag innan midnatt, så nu ska här pluggas på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar