tisdag 19 november 2013

Kära tomten

Dear Santa...

Önskar: Prenumeration på tidningen Styleby - det är helt otroligt hur förakt kan bli till kärlek! Hårmask från Macadamia, genomskinliga förvaringslådor och lätta kläder man kan använda om och om igen. Ögonskugga från mac i färgerna "All that glitters"och "Sorcery" liknar ingenting jag har, men ser definitivt ut som någonting som skulle passa mig. Men högst upp står nog ändå 217-penseln från Mac, som jag aldrig hört något ont om. Herregud vad nyfiken jag är på den!

Snart är det dags för jul! Första december i år sammanfaller med första advent, vilket känns helt perfekt. Jag har stora planer på vad som ska göras inför julen, det är verkligen min favorithögtid! Jag älskar att göra julklappslistor, inte bara med grejer som jag vill ha, utan också med saker jag ska köpa till andra. Sedan spelar det ingen roll om jag faktiskt får allt jag önskar mig, det är inte det som är viktigt. Det är stämningen som är underbar. Att man har en hel högtid tillägnat att vara med de man älskar och göra fint hemma, baka och lyssna på stämningsfull musik. De som säger att julen endast är butikernas påfund för att sälja grejer borde omvärdera. Julen blir precis vad man gör den till. Man äter god mat (nej, det behöver inte vara sill och köttbullar om man inte gillar det. Förra året hade vi kräftor på julbordet!), lyssnar på musik förknippat med mys och visar att man älskar varandra. "Gör det varje dag", säger ni. Julen är som en påminnelse att ta hand om varandra och sig själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar