onsdag 20 november 2013

Ta hand om dig själv




"Det finns inga fula kvinnor, bara lata" var det någon som sade, vilket jag tycker låter helt sant. Man får bara en kropp, och den ska man ta hand om. Jag menar inte bara träning och rätt mat, utan även sitt yttre. Inte bara för ytliga skäl, utan också för att man inte ska typ torka ut och försvinna. Här har jag lagt fram vad jag använder just nu. Översta bilden är naglar, det är ett nytt kit jag fick av mamma! Det är en handkräm, nagelbandsolja och två typer av nagelfilar. Handkräm tycker jag är så otroligt viktigt, eftersom händerna är så utsatta, det måste väl ändå en av de kroppsdelar man använder mest, för att inte tala om disk, ev. trädgårdsarbete, rotande i väskor och så vidare. Har hört någonstans att händerna är en av kroppsdelarna som fortast visar ålderstecken också, vilket inte låter så bra. Nagelbandsolja kanske inte är helt nödvändigt, men för mig gör det stor skillnad, då mina torra nagelband både gör ont och rivs av. Sedan är det ganska uppenbara grejer jag valt. Body lotion, min är från Victoria's Secret, och det är min första flaska från dem. Trodde först att de var något alla köpte för att det är VS och att de är så snygga, men jag blev sjukt imponerad över hur mjuk jag blev av dem! Annars är min själs(kropps)frände Dream Cream från Lush. Dekolletaget är ett sådant ställe jag försöker ta body lotion på varje dag, då även det är ett ställe som åldras fort.
Ansiktsmask som hjälper mot förstorade porer ger jag tummen upp till!! Porer är det äckligaste som finns. Denna är från Soap and Glory. Näst på tur står en all-aroundolja från Nuxe. Denna är ett år gammal, och då förstår man hur lite man behöver per användning. Jag har den framför allt i håret och som återfuktare på kroppen, men man kan också ha den i ansiktet, men det känns för mig som att det hade varit bättre i ansiktet om man har fetare hy, min är mer torr.
Sminkborttagning! Säger sig självt. Men läste en undersökning om  att typ 75% av brittiska kvinnor sover med smink på, vilket låter helt sjukt! Det är också en sådan grej som sliter på huden i onödan och den åldras mycket fortare. 
Ansiktstvätt från Nuxe, inte min favorit dock. Favoriten är från Simple och rengör bättre än något!
Ögoncréme, vilket jag tror att många glömmer bort. Huden under ögonen är så otroligt känslig, och den behöver extra omtanke! Min är från Benefit.
Sist men inte minst står min nyupptäckta favorit från Simple, som är en dagcréme, Love it! Annars gillar jag Eucerin. 

Det låter mycket, jag vet, men jag tycker verkligen att det är värt det. Det känns som att hudvård är en investering, och då menar jag inte produkterna, då jag vet att de billigaste av billiga verkligen kan vara det bästa. Jag menar mer som en investering i framtiden, haha, så otroligt clichéartat men så är det nog. Det är så himla mycket tal om att träna rätt och äta rätt, och det är nog utan tvekan viktigare än vad hudvårdsprodukter är, men ibland behöver hyn en liten hjälp på traven. Plus att jag tycker att det är så himla härligt att göra sig fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar