söndag 24 november 2013

Tvätta




Har haft en så mysig dag. Bara kollat på film, målat och legat i min säng. Precis vad jag behövde! Tvättade också alla mina och mammas sminkborstar! Det är någonting som jag tror att de flesta glömmer bort att göra. Jag får ibland frågor om hur man förbättrar sin hy på olika sätt, och förutom att äta rätt och ta hand om sin hy så är hygien med sminket minst lika viktigt, och det tror jag att många glömmer bort. Att aldrig ta på sin hy med smutsiga händer, tvätta händerna innan man tar på sminket och så vidare låter så självklart, men det är så lätt att glömma bort. Detsamma gäller sminkborstar. Det är så superviktigt att tvätta dem! Hellre sällan än aldrig, i alla fall. Jag brukar använda babytvål och sedan låta dem torka antingen lite lutande med själva borstdelen nedåt, så att inte vattnet kryper in i skaftet, för då släpper håren! Och om det är fluffiga borstar så lägger jag dem över bordskanten så att det inte blir platta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar