måndag 17 november 2014

Dance with me


Nu har jag varit hemma i prick två veckor. Under den tiden har jag hunnit med att övningsköra jättemycket och panika över att det jävla körkortet aldrig kommer gå vägen, ringa viktiga samtal, skicka viktiga mail och liten andra saker. Här hade vi middag med några från gymnasieklassen. Det var en så mysig kväll på våran stammiskinakrog och vi pratade om allt ifrån politik till superhjältar. 
Jobbat på utförsäljning i Borås och packat lådor, skrivit listor och fixat. Det är helt okej, man är alltid sysselsatt liksom. Lyssnade igenom alla podcasts jag missat och till lunch åt vi typ bruna bönor.
Detta fotot togs då jag stått fyra dagar i streck på utförsälningen på Borås och jag precis hämtat ut min nya klänning från posten. Det var trevligt att byta ut tredubbla fleecar och mössa mot snygg klänning och klackar. Även om så bara i en kvart.
Gick ut med Jimmy och hans pluggkompisar. Otroligt oklar kväll men det var så himla roligt. Det blev stämmor på en balkong och knepig dans och äcklig dricka och lite karaoke, fin kväll.
Också från karaokekvällen. 
Gick på stan med detta enorma paraply och kände mig liten. Det var minst sagt en ice breaker och funderade på om någon på stan kanske ville dela paraply med mig för det kändes så löjligt att gå själv. Så blev det inte.
Träffade bl.a. Tania, Noomi och Carl med flera på in Loco i stan. Det var himlans svårt att hitta dit tyckte jag men en så himla mysig kväll. Det var fotboll på samtidigt så då och då blev det superfest när Sverige gjorde mål. Deras tjejtoa har två toaletter bredvid varandra. I slutet av  kvällen försökte vi beställa cider men fick shots. Det var trevligt.
Igår var det hängsväng med Matildis. Myste i varsin one piece och såg på Hollywoodfruar och åt vindruvor, planerade lite inför helgen. Hon kom över idag med för jag hade lovat att laga middag men det blev så konstigt för jag blev sen (bussen brakade ihop och chauffören skrek förtvivlat att "BUSSEN BRINNER"). Men det var ändå mysigt, vi satt och drack chailatte, kollade på klänningar och pratade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar