måndag 17 september 2012

Monday night thoughts




Ligger just nu I min säng och är hur trött som helst. Lyssnar på podcasts, dricker te, har precis ätit typ en halv vattenmelon och ska snart starta en film. Jag har börjat uppskatta att vi inte har sådär överdrivet mycket skolarbete. Trots att stressen smyger på och jag vet att allting kommer samtidigt snart så vet jag att just nu kan jag iallafall ha det gott.  Har gjort en liten checklista på hur jag vill ha det i höst och vad jag ska leta efter i New York. Gud vad jag längtar dit förresten! Eller egentligen är det vääldigt blandade känslor och nu låter jag som ett litet barn men jag får ångest av att tänka på att jag kommer vara flera tusen mil ifrån Peter i en hel vecka. Jag vill att han ska följa med! Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till och hur jag ska klara mig utan att få prata ordentligt med honom och skriva när jag vill. Kompensationsshoppa kanske. Så här ser det ut iallafall;

[  ] Ringar! Små, subtila, stora och maffiga, och minst en stor guldring med snirkliga detaljer och en stor glittrande sten på
[X] En stor, pösig mössa, älskar den här sandfärgade
[X] Lovikavantar
[ / ] Nudefärgat! Klackskor, nagellack och läppstift. Jag behöver det.
[  ] Långa koftor i mörka färger och mycket brunt
[  ] Stor kittelväska med plats för allting
[X] Mysiga kängor att bo i
[  ] Mindre clutchar och väskor till fest
[  ] Scarfs och sjalar i olika material
[  ] tealfärgade naglar
[  ] flanellskortor att ha i lager på lager med annat, helst inte i röda toner
[  ] Solglasögon att gömma sig bakom, gärna i cat eye-stil eller lite som dessa från H&M, fast helst lite mer subtila och som inte ser ut som att man har två discoögonbryn
[  ] Stor ny mysig tekopp
[X] Tortoise-klocka från michael kors
[  ] Det perfekta ljusrosa nagellacket
[  ] Hundra tjocktröjor
[  ] Min Peter, varm choklad, filtar, kuddar, värmeljus och massor med Breaking Bad.

Dessutom håller jag på att bli sjuk igen, vilket känns helt värdelöst. Men å andra sidan så får jag en anledning till att gömma mig i halsdukar, dricka te och äta halstabletter. Jag vet inte. Imorgon ska jag försöka ta mig till Scandinavian Photo som tydligen ligger nära min skola, ska försöka hitta ett nytt, mindre objektiv till kameran och kanske också lite ny film till polaroiden. 

2 kommentarer: