fredag 28 september 2012

Rain was for dancing and kisses were poisonous and everything was going to last forever


Sitter på Chalmersbiblioteket och har huvudvärk, klockan är snart sex och Peter kommer åtta. Jag måste verkligen, verkligen plugga. Men hur koncentrerar man sig med sprängande huvudvärk och hur får man tiden att gå snabbare? Kan uppsatser skriva sig själva och är det okej att sova på bibliotek? 
Den här dagen började dåligt, när jag gick av bussen gick jag rätt in i en papperskorg och fortsatte sedan med att halka och lägga mig raklång i lera medan bussen stod kvar på hållplatsen och alla blev underhållna. När man har börjat en dag på det sättet är den dömd till att sluta olyckligt. Skönt att Peter kommer iallafall. Mitt i all olycka liksom. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar