fredag 23 november 2012

LOVE PINK




Det är svårt att ta en bra bild när man har en tröja som ger en kropp som en hockeyspelare medans huvudet är litet som en ärta.
Godmorgon allihopa och välkomna till min blogg. Eller vadfan jag vet inte. Idag var det mysdag i skolan vilket betyder att man fikar hela dagen (även på lektionerna, speciellt om man går i spets där fika är lika viktigt som budorden är för bibeln), tar på sig det skönaste man har i garderoben och tittar på disneyfilmer i skolcaféet. För mig blev det ett par svarta mysbyxor i stil med Juicy men ingen aning om vart mina är ifrån, stövlar med jättetjocka strumpor i och tröjan ni ser på bilden som är från Victoria's Secret Pink. Fick mycket starka och chockade reaktioner på att jag skulle ha på mig något med paljetter på, men detta är ett undantagsfall (Ni ser ju själva tröjan, bara en idiot skulle säga nej till en sådan). Matchade resten av mig med Love is Heavenly body mist från VS och i ansiktet hade jag egentligen bara skitsmink. Måste faktiskt passa på att varna lite om några av produkterna ni ser på bilden så jag kan ju göra en lista så att allt framgår klart och tydligt:
1) Body misten är fantastisk, om jag fick bestämma en egen värld skulle alla tjejer lukta victoria's secret och alla killar skulle lukta abercrombie. Perfect.
2) Mineral proof-puder och jag har faktiskt ingen aning om vad det kommer ifrån och jag använder det bara precis under undre fransraden för att inte kajalen ska smeta ut sig. Dock är den skit och jag måste ha en ny nu på en gång och om ni hittar den i en affär eller i någons handväska så släng den så långt ni kan åt ena hållet och spring lika långt åt andra. Så dålig är den.
3) Lip Butter från Revlon i färgen Peach Parfait. Den här är jättebra, läppstift och balm kombinerat. Bästa man kan ha på vintern.
4) Bronzer från Milani som jag köpte i ren brådska och desperation i USA. Den här är underbart vacker de första typ fem minuterna man har den på sig. Sedan försvinner den och man lämnas kvar med glitter i hela ansiktet och man får en look som lätt kan mäta sig med twilight-vampyrernas.
5) Maybelline Dream Bouncy blush i färgen Hot Tamale. Hade sett så mycket fram emot att testa denna blush när jag fick veta konceptet med den. Att den studsar när man trycker på den (Vilket bara är LJUG, ljug ljug och åter ljug. Den studsar inte alls). Vet inte om den kom till Sverige, men denna köpte min syster (nästan enbart bara för namnet, och jag klandrar henne inte för det. Hade nog gjort samma sak själv) i USA. Färgen är jättefin och sitter hur länge som helst men den ger mig finnar vilket inte alls är trevligt. Men tappar man den (och det gör man) så spricker den inte eftersom den är en krämrouge, vilket är största anledningen till att jag använder den.
6) Revlon Just bitten kissable balm stain i färgen honey/douce. Finns inga ord för hur mycket jag älskar denna, den borde vara en mänsklig rättighet. Först ett läppstift och sedan "torkar" den så att bara färgen blir kvar. Hela dagen. Åh 
7) Sist men inte minst har vi en concealer från Urban Decay. Den här är så bra, den är min räddning på stressiga dagar då jag inte orkar vara noggrann med min Bobbi Brown (som är en bitch att ta på, men blir så fin när det är klart). Denna kan man bara kleta på hur mycket eller lite man vill och sedan är man good to go.

Oj vad långt det här inlägget blev. Det säger väl mer om min fredagskväll än om mitt sminkintresse. Nej, nu ska jag inte vara sådan. Middagsbjudningen blev faktiskt riktigt trevlig 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar