torsdag 11 december 2014

Hjärna på vift

 Den här veckan/veckorna (?) har varit så himla märkliga och jag har varit inne i mitt eget huvud som i något slags vakuum och bara tänkt och tänkt och tänkt och tänkt och tänkt osv på tusen grejer. Instängd och utestängd samtidigt. I detta förvirrade sinnestillstånd har jag bland annat hunnit med att gå på museum. Först gick jag en runda på Röhsska med mor min för att titta på BACK-utställningen. Avguder denna människa (Back alltså. Eller förresten mamma också) och vet ej var jag ska börja. utställningen var cool, rolig och sarkastisk. Önskar den varit större! 
 Hade ytterligare en extremt oklar utgång ihop med Jimmy, Anna och ett födelsedagsgäng som var supergoa verkligen. Började med en hetssvepning av en enorm kanna (tunna?) sangria med frukt (mest frukt) pga. stress och mättnad så rullade vi snabbt som attans till andra lång och därefter vidare till Haket där vi störde sura stammisar genom att dansa som idioter till typ varenda låt. Vi fick sjunga Take On Me och får jag säga det själv bjöd vi på kvällens bästa show.
 Har köpt ett så himla coolt örhänge. Det i mitten alltså. Coolcoolcoolpunkt.
 Här är jag med Ullis igår! Vi museihoppade vilket var så jäkla mysigt! Vi började på Röhsska och tittade på designutställningar, vidare till Konstmuséet och vi båda gillade Miyako Ishiuchis foton oh en utställning om Gotisk (?) och mörk konst blandat med populärkultur i olika former. men ingen av oss är speciellt mycket för romantikens porträtt osv så den avdelningen avverkade vi betydligt snabbare. Pillade på cirka allt man inte fick pilla på. Gick och fikade på Statsmuseet och tog sedan en runda där med.
 Var i Farbror Nilssons ostbutik i Kungsbacka för att köpa te och det är alltid så mysigt där inne. Vill flytta in där och leva på ost och te för resten av livet typ.
 Kände mig fin i ny polotröja och smink (??!?!)
 Har fikat cirka tio gånger mer än vad jag gjort totalt i mitt liv. Alla hemma har bakat till höger och vänster och jag är inte den som klagar.
 Ett suddigt foto på Jimmy och Anna på andra lång när vi gick där. Försöker filma ihop en liten video som ska påminna om Göteborg, tanken är att skicka sagd video ner till Australien och Livia. Processen går extremt långsamt pga är så trög när det gäller iMovie och har inget tålamod. Livvs, läser du detta lovar jag att videon ÄR på väg<3333>
Myst och myst och myst och myst med Cajsa. Av någon anledning väljer han att ligga kvar i min famn om jag kliar honom och drar en lurvig filt över oss. Då somnar han på mitt bröst och jag dör sötdöden. 
Idag klippte jag mig och det blev cirka motsatsen till hur jag ville ha det vilket alltid är spännande (inte) och kommer se ut som en triangel i ett par månader framöver. Intalar mig själv att jag fick en slags charmig Sandra Beijersk look (vilket aldrig kan vara annat än fint) så kanske lägger till en lugg senare för att sluta se ut som en brun pannkaka. Ihop med det deppar jag även över smyg- och vardagsrasism + uppenbar och efterbliven sexism (alltså är så arg så jag kokar) samt att uppkörningen är så snart att jag blir närsynt och mitt i detta ska jag hinna med att åka till Stockholm för att hinna hämta mitt himlans pass. Såg så mycket fram emot att åka dit först för tänkte att jag kunde passa på med lite stockholmshäng men nu kanske det inte går pga måste nyttomaximera som en galning. PLUS väntar ihjäl mig på brev från min nyfunna brevvän. Börjar tro att det kommit bort i posten. 
Passar även på att länka min spellista på spotify som jag är så nöjd med och älskar varenda låt (Tips!!! ställer man in så man ser kronologiskt när låtarna blivit inlagda kan man se vilka faser jag gått igenom stundvis. inklusive åttiotalsförfestandet, Så Mycket Bättre-fasen och lägginmångalåtaravenochsammaartist-fasen). Tacohej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar